onsdag 13 oktober 2010

FAQ

Näst efter kanske frågor i stil med "Hur är läget?" finns det en fråga folk frågar mig otroligt frekvent, den lyder "Jobbar du här?".
Jag kan inte låta bli att undra varför i hela friden folk jämt frågar det, man kan ju få för sig att kanske namnskylten skvallrar om hur landet ligger, men icke. Skylten är uppenbarligen inte informativ nog. Jag börjar misstänka att folk möjligen misstar mig för att vara en tröjvikningsfetischist. Synd för mig att jag inte är det, för i så fall skulle jag befinna mig i himlen ganska ofta.


Imorn ska jag och Carro på ett spännande event på Berns och vi propsar på att bära tårta*, för det gör vi alldeles för sällan och då måste man helt enkelt ta tillfället i akt.


* En klänning som man ser smarrig ut i. Tårtor har alltid puffig fluffkjol.

Inga kommentarer: