tisdag 12 oktober 2010

Yougurt, tankar och döden

Signe och jag tog en fika efter jobbet. Jag åt frukostyougurt, cafékillen sa att de inte hade några regler för när man får äta frukost och inte, inte ens om klockan är över åtta på kvällen. Sånt gillar jag. Öppensinnade personer. Och yougurt med bär. Dagens samtal med Signe kom att handla om saker man överlever. Det sjukaste av allt är att jag har överlevt allt jag hittills har varit med om, även när jag själv inte trott att det ska vara möjligt. I slutändan dör man ju faktiskt fruktansvärt sällan. En ganska upplyftande tanke.

Igår var jag till exempel inte helt säker på att jag skulle lyckas ta mig hem i rusningstrafiken tillsammans med min nyinköpta TV som levererades i en låda i samma storlek som jag själv utan att bli nackad. Men se, jag överlevde även det. Hallelujha!

Inga kommentarer: