tisdag 2 mars 2010

Dagens bokbål

Eller bokhög är en härlig mix av självhjälps/bli bättre/mer kreativ-böcker, surrealistisk skönlitteratur, glassbolagsstorys och kurslitteratur. För övrigt är det inte jag som har köpt "Att välja glädje", det skulle jag aldrig göra. Nej, den här historien är bättre än så - alla anställda på mitt jobb fick var sitt exemplar i julklapp efter den tyngsta jobbhösten någonsin. Ett subtilt och gulligt sätt att tala om för oss att vi är gnälliga. Hur konstigt är det att folk blir trötta och griniga när man eldar upp hela deras energiförråd? Inte så konstigt. Men ni vet, service är en känsla. Host.

Utöver det så längtar jag efter en pannkakspicnic som jag planerar med Eric. Det blir rosé, vårkläder, bandare och en rejäl pannkakstårta. Fördelarna med att Eric är tillbaka i stan blir alltså bara fler. Han kan nämligen steka pannkakor, vilket är otroligt glädjande eftersom jag både gillar pannkisar och samtidigt är fullständigt oduglig när det gäller produktionen av dem.

Inga kommentarer: