måndag 8 mars 2010

Helgens Äventyr

Det har ju varit lite dött härinne de senaste dagarna. Nedan förklarar jag varför.

Fredag:
Jag fick en ledig fredag som bara handlade om solen, texterna och välbefinnandet. Alltså promenerade jag omkring i Hornstull och bara funderade medan jag lyssnade på inspelningen från min senaste intervju. Sen satte jag mig ner och skrev och skrev samtidigt som folk stressade runt i solen på Hornsgatan. Kvällen kom med öl och en spelning på Strand. Jag blev besviken över bristen på karisma hos bandet. Jag hade förväntat mig stordåd, inte en stundtals medioker konsert med besvärade påtaglig replokalskänsla. Någonstans i Puzzles vände det och The Mary Onettes glimrade i ett par minuter. Efteråt drog jag och Klara vidare, gick ett par meter till lilla baren och upplevde helgens chock. Det var helt sjukt. Hysteriskt mycket folk som dansade till något som kan ha varit reaggeton. Vi förstod ingenting, drack upp vår öl och drog vidare igen. På hela taget var det en mycket trevlig kväll.
Lördag:
Efter alla öl väntade naturligtvis en dag bland klänningarna på jobbet. Gustav som inte lyckades ta sig in på Beach House förra veckan bad vänligt, men bestämt att inte få höra om spelningen. Han sa att han visste att jag skulle säga att det var det bland det bästa jag har sett. Och inget kunde ha varit mer sant. Istället försökte vi komma på bra tävlingar som skulle få dagen att gå lite fortare, det gick sådär. Alla jobbdagar tar slut, så även den här lördagen. Jag åkte till Högdalen för att diskutera om det är vänsterpretto eller vuxet att käka ost och dricka rödvin som förfest. Jag tyckte mest att det kändes vuxet. Johan spelade 90-talshits och Akon till Eric stora förtjusning. Sen dansade vi ett par gånger till den här låten. Det såg ut så här och i slutändan var nog vuxetlivet lika långt bort som vanligt.

Söndag:
Helgens slut skulle vi kunna kalla jakten på skruven. Jakten på skruven resulterade i en väldigt lång promenad i Bromma. Jag dokumenterade runkväggen på K-Rauta.
Sen fortsatte promenaden i vårsolen, vi svängde förbi den största djuraffär jag någonsin sett. Kaninerna fick sig ett besök och jag hann också håna dvärghamstrarna till ett butiksbiträdes stora förtret. Eller hon såg iallafall sur ut när jag råkade säga att det var menlösa husdjur. Det var lite överkänsligt av henne och lite okänsligt av mig kan man tycka. Allt gående resulterade inte bara i att vi hittade den eftersökta skruven, utan att även att vi hamnade i Ryssland. Det är inte så många som vet det, men Ryssland ligger bakom Solvalla. Transibiriska my ass, det räcker med att ta pendeln till Sumpan.

Vandringen tog slut och vi kunde montera skruven och 180000 häftstift. Där någonstans räknade jag nog söndagen som slut och somnade första gången vid sju i soffan. Nöjd och glad över min superba helg.

3 kommentarer:

Kinski, Klaus sa...

Alla som hatar Akon vill bara skydda sin musikaliska creddighet. Jag såg på dig att du diggade både honom och rakelly! ;)

Malin sa...

Du missförstår min gröna ansiktsfärg. Jag diggade inte, jag ville spy.

Häger, sten, sås sa...

Jag var på Strand. Det var en snubbe från Sydafrika som spelade. Vi hade en afrikansk tjej och hennes svenska flickvän vid bordet. De dansade utav bara fan. Det gjorde inte jag. Men min kompis joinade. För han gillar afrikansk musik. Jag gillar mer vit, manlig heterosexuell musik tror jag. Som inte har så mycket rumpa.