torsdag 11 mars 2010

En hel liten värld i handen

Min iPhone får mig att tro att jag har hela världen i min hand. Jag har i alla fall tillgång till kartorna och bland mina vociememos finns några stycken väldigt fina intervjuer. I anteckningarna hittar jag sakerna som jag har noterat. Saker att minnas någon gång. Kanske saker jag måste minnas att glömma någon annan gång. Koder, påminnelser och förinställda alarm. Mina små foton. Mina små ögonblick. Konserter, lakan, leenden och pajformar. Mitt rysslandsfilter. Mina raster. Allt mitt skrammel, alla gitarrer, alla röster, alla berättelser, all musik som får saker att spela roll. Ljuden som bestämmer takten på mina steg. Soundtracken till mitt liv. Jag har inte Star Wars-appen, men jag tror inte behöver den för jag har hela min lilla värld i min hand och så fort jag får chansen sprider jag kaksmulor över hela internet.

Inga kommentarer: