söndag 28 mars 2010

Mina fina fruar del. 2

Jag är lyckligt gift med tre stycken underbara fruntimmer. Den här helgen har varit fruarnas helg, det var bara fröken Festin som saknades. I fredags förvandlades sushimiddagen till en hysterisk danskväll, som lätt kvalar in på topp-5 roligaste Debbankvällarna ever. Jag och Johanna dansade fuldans så svetten rann, hur ofta händer det att man dansar så mycket? Inte så ofta. Vi blev uppbjudna till styrdans, fick pussar på pannan, en finsk britt lärde oss hur man låter som en ubåt och Svenska Björnstammen var väldigt roliga. Hur många kvällar blir bara roligare hela tiden? Fredagkvällen var helt enkelt fab.
I går luktade My:s tröja herrdeo och manslukt doftar bra kom vi överens om (fråga mig inte för vilken gång i ordningen). Jag tror att det var startskottet för en fem timmar lång diskussion om livet och snusk. Mest snusk. Fint att äntligen hinna träffas utan att ha bråttom någonstans. Lite tid i våra proppfulla scheman. Tid att bara vara och få en liten stund i nuet. Jag är glad för hur fantastiskt jävla bra och underbara personer jag känner och älskar. Jag är lycklig över mina fina fruar och alla andra knäppa, fina, rubbade, skadade, härliga, grymma människor som faktiskt finns i mitt liv.

1 kommentar:

My sa...

tack. du vet att jag känner lika dant. love you <3