fredag 12 mars 2010

Jordbävning nr. 2 eller 53 i ordningen.

Som jag skrev redan förra året så har det varit en del problem med jordbävningar här i Älvsjö. Nybygget tog ju som tur var slut till sist. Jag tänkte att nu blir allt frid och fröjd här i min idylliska förort. Men säg den lycka som varar. Nu har de grävt upp gatan utanför istället och lagt stora järnblock över hålen. Vet ni vad som händer när en lastbil (eller valfri personbil kör för fort) över dem? Jojo. Hela huset skakar naturligtvis. På eftermiddagen skakade det så mycket att jag trodde att balkongen skulle rasa i backen. Den sitter kvar som tur är, men nu får de bannemig bygga klart. Jag har fått nog. Är det så här på andra ställen också? Ska byggena bara avlösa varandra? Blir det aldrig klart på alla andra ställen också?

Inga kommentarer: