måndag 10 januari 2011

I luften lärde jag mig älska Azure Ray

Maj 2005. Planet hade just lämnat marken, jag befann mig någonstans i luften över Västerbotten. Det var jag och veckopendlarna. Där satt jag bland portföljmännen och tittade på hur marken blev alltmer avlägsen. För varje meter vi flög kom jag längre bort från någon som precis hade blivit min efter många turer fram och tillbaka. Planet steg. Jag föll. Jag vet egentligen inte varför jag grät hela vägen till Arlanda, jag var ju lycklig, men grät gjorde jag ändå. Att påstå att jag lyssnade på Azure Ray hela vägen vore en överdrift, men jag minns How you Remember. Den lyssnade jag på varje dag ganska länge, sen fick även resten av Azure Rays repertoar en plats i mitt hjärta. Januari 2011. Idag läser jag att bandet är på väg till Sverige och till min stora besvikelse kommer de inte till Stockholm. Jag får väl nöja med deras nya skiva helt enkelt. Ny skiva och en släng nostalgi som får mig att dra på munnen räcker förhoppningsvis ganska långt.

Inga kommentarer: