fredag 16 april 2010

Bergsprängning

Jag blev klar med tentan i tid och fick inte bara följa med och titta på bergsprängning. Jag fick spränga 350 kg sprängmedel och en jävla massa sten också! Det var mycket fascinerande. Jag passade naturligtvis på att fråga ut sprängkillarna om allt också, stackars dem. Varför kan jag aldrig vara tyst? Nåväl. Sprängningen kändes i hela kroppen, som en gigantisk baskagge och Elias tyckte det var en bra idé att filma det hela. Nedan skådar ni reslutatet. Notera gärna hur jackan fladdrar av tryckvågen. När ni sedan åker genom de nya tunnlarna kan ni skänka mig en tanke. I was there och jag lämnade ett stort hål i berget. Jag vet, det här inlägget doftar hybris.

4 kommentarer:

Jonas sa...

hahaha! hybris med all rätt :)

http://www.youtube.com/watch?v=eBzP5LodfGc

Malin sa...

Haha. Han fanns i bakhuvudet hela tiden. Jag var dock bara berusad av stunden. Prippsen stod hemma.

Wilda sa...

Så JÄVLA hett! Du har sprängt berg!!!!

Malin sa...

Wilda, det är du och berget som förstår hur stort det var.