tisdag 6 april 2010

Tjusiga rosetter, filmjölksbröd och spökmoln.

Ibland tar jag lite paus från världen. Jag tycker att jag får det, ibland är det ok att bara vila lite och tänka klart, tänka om och förhoppningsvis slutligen tänka något bättre. Åtminstone kanske komma fram till något. Idag har jag mest tänkt på att jag tänker för mycket (hur ironiska tankar är inte det) Folk säger jämt "Tänk inte så mycket" och naturligtvis har de rätt. Men jag ska sanningsenligt säga att jag inte förstår hur man inte tänker för mycket. Jag försöker, men jag vet verkligen inte hur man gör. Jag försöker lösa knutarna, knyta upp och knyta om. Tjusiga rosetter, robansknopar och pålstekar.

Igår var det bakdag i Älvsjö. Det blev en hel del filmmjölksbröd och korsordslösande. Väldigt söndag och jag undrar om det är inte är lukten som är den allra största behållningen med att baka. Precis innan jag somnade igår tänkte jag på hur annorlunda molnen ser ut på natten. De var nästan illvilliga där på Brommahimlen. Konturlösa. En hand i håret, kroppsvärme och sen kom den. Sömnen.

Inga kommentarer: