måndag 26 april 2010

Helg igen

Jahapp. Det har ju varit helg igen. På fredagsmenyn stod The Last Bounce och drinkar på Skrapans 26:e våning med utsikt över hela staden. Det var fint förstås. Last Bounce var på sina ställen helt sjukt bra. Jag avslutade kvällen med att konstatera att det är tur att jag inte en sucker för normal romantik. I så fall hade jag aldrig sett det fina i komplimanger av typen, "Jag tycker om dig - för att du går så fort".

På lördagen firade jag och brudeliten födelsedagsråttan Caroline med middag på Vassa Eggen. Mycket trevligt. Vi pratade om vad vi lekte när vi var små och att man frivilligt gick upp kvart i åtta för att se barnprogram. Tiderna förändras om man säger så. När vakten utanför Kåken kände för att visa sin makt och bara släppa in stammisar bestämde jag att kvällen var över för min del.

Imorn är det redovisning, sen en väntar en veckas ledighet. Från skolan alltså. Det ska bli väldigt skönt.

Det här var ett av de bästa nummrerna i fredags.

Inga kommentarer: