söndag 11 april 2010

Klantaren

Jag är världsmästare på klanteri. Den här veckan har jag lyckats dubbelöverföra en ganska ansenlig (i studentmått mätt) mängd pengar till en vän. Bara för att jag inte visste/kom ihåg om jag hade klickat på skicka eller inte. Smart. Jag har också sagt att jag vill prova klättring och tyckte att en bra dag för det var idag. Dagen efter Klaus och Johans inflyttningskalas. Dagen efter ännu en sen kväll på Debaser. Smart. Men det är lugnt. Så klart jag ska prova att klättra. Jag ser till och med fram emot det med lite förväntanspirr i magen. Mina gymmuskler kan verkligen behöva en utmaning och min hjärna mår utmärkt av prova nya saker. Det kan förstås hända att jag klantar mig och fastnar upp och ner i selen. Om jag nu ens behöver linor och selar, jag lär inte ta mig högre upp en halvmeter.

Sen måste jag passa på att älska Johanna lite, hon ljög om att hon utvecklar båtmotorer i natt. Hela vägen från The Sluss till Råcksta. Johanna vet inte ett skit om motorer och stötte på lite patrull när ett gäng ingenjörer ifrågasatte en del av Johannas fakta. Men mästerlögnerskan slingrade sig och klarade det. Någon dag ska jag berätta om alla våra äventyr. Allt från flickkollektiv i Saltsjöbo till ganska avancerad rymdforskning.

Inga kommentarer: