onsdag 14 april 2010

Motivation och ett udda backstagepass

Det finns motivation och det finns motivation. För ett tag sen träffade jag på den största motorsåg jag någonsin sett. Man kan såga i berg med den! En säker källa hävdar att jag ryggade tillbaka med skräckblandad förtjusning i blicken när jag såg den. Jag skulle nog förmodligen reagerat likadant på Loch Ness-odjuret. Orden "Man kan såga i berg med den" har sedan dess ringt i mitt huvud. Jag vill såga i berg med den! Jag vet inte riktigt varför, men något inne i mig vill det. Till saken. Jag sitter just nu med ännu en hemtenta, som för en gångs skull, turligt nog verkar vilja gå min väg. Om jag blir klar imorgon med den, vilket jag troligtvis också blir, ska jag eventuellt fira det med att följa med och kolla på bergsprängning. Bergsprängning! Vi snackar dynamit och grejer. Ihhh! Det finns som sagt motivation och motivation. Och antagligen har jag druckit öl till leda och köpt tillräckligt många klänningar för att det inte ska funka som morot längre. Utöver det är det antagligen det där gamla grejen med tittskåp in i andras världar som lockar. Platser jag inte har tillträde till. Platser som jag vet för lite om. Jag tackar högre makter för att inte alla jobbar med meeedia. Fyfan vad tråkigt det skulle vara.

Inga kommentarer: