tisdag 9 februari 2010

Lottningen

Utlottningen tog som sagt slut igår eftermiddag och jag hade inte så mycket tid att visa upp hur det hela gick till. Jag kan hursomhelst säga att jag blev väldigt inspirerad av EM-lottningarna som visades halva söndagen.
Såhär förlöpte det:
1. Jag letade reda på alla som ville ha en del av kakan/karln och alltså kommenterat det.
2. Gjorde (nästan) exakt lika stora lappar och skrev de tävlandes namn på dem.
3. Jag har ingen hatt, men väl en röd, härlig platsbunke som är utmärkt att stoppa såväl lotterilappar som charadnummer i. Jag stoppade jag alltså lapparna i burken och skakade den på ett sätt som James Bond förmodligen hade gillat.
4. Drog en vinnare.
5. Grattis Caroline. Grattis Andreas.

Hör av dig så förmedlar jag kontaktuppgifterna.




Texten blir spegelvänd i webbcamen och jag orkar inte skriva lappar med spegelvänd text bara för att det ska bli snyggt på bild, så är det. Ovan har vi lottningen i bilder så att alla ser att det gick rätt till och var helt utan fuffens. Jag önskar bara att jag hade haft ett TV-team här som kunde intervjua mig om hur det känns nu när lottningen är avslutad och fråga vad jag tror om utsikterna för det här. Så var det vid EM-lottningen, men uppenbarligen inte vid den här dragningen.

7 kommentarer:

Lotteriinspektionen sa...

Du är ju bara för fantastisk.

Nadia sa...

fuck. jag som så gärna ville.

sara sa...

hehe, lycka till. men borde inte andreas lotta ut dig nu malin, som gentjänst? (eller hämnd, beroende på hur det går)

Anonym sa...

Vinnaren borde träda fram!

Unknown sa...

woho! jag är vinnaren. fantastiskt.

Malin sa...

Vad fint och roligt det här känns. Jag kanske skulle börja lotta ut folk på heltid. Det kan vara mitt kall i livet. Det eller att skriva saker. Vi får väl se.

Tur att vinnaren trädde fram till slut. Skicka mig en bild från dejten.

Andreas sa...

Det absolut bästa som kunde hända!