söndag 14 februari 2010

The Messure of Love

Alla hjärtans dag är fånig, men jag gjort en liten låtlista med ett väldigt vagt kärlekstema dagen till ära ändå. Perfekt att äta apelsiner, måla tånaglarna eller att kyssa läpparna svullna till. Ett soundtrack till lite vad som helst, det är ju helt upp till er. Den här dagen brukar jag alltid äta candle light dinner med mina finaste flickor, men i år har kärntruppen flytt utomlands, Carro möter våren i Prag och My hänger på vita sandstränder i Filippinerna. De där middagarna är betydligt roligare än alla rosor man aldrig fick i högstadiet. Vad det gäller romantik har jag insett att det har väldigt lite med blommor att göra (jag dödar varenda växt som kommer i min väg) och att det mycket finare om någon minns mina små vardagsgrejer, som hur jag vill ha mitt te eller hur mycket jag tycker om händer i håret till exempel.

Inga kommentarer: