tisdag 23 februari 2010

Öststat goes Michellingubbe

Jag ska inte klaga mer på kylan idag, i morse insåg jag nämligen något roligt (det enda roliga) med den. Helt plötsligt slog det mig att alla påbyltade människor ser väldigt skojiga ut. Det är öststat goes Michellingubbe för hela slanten. Folks tappra försök att vara streetchica, modemedvetna storstadsbor faller platt till marken när alla vaggar runt som gravida kvinnor. Lager på lager under jackor som knappt går att knäppa. Halsdukarna fungerar utmärkt som nackkragar, inte en jävel kan vrida på huvudet och lyckas du med den bedriften resulterar det ändå bara i att du stirrar rakt in i din kapuschong eller mössa. Idag har jag sett folk i både pälsmössor och rånarluvor. Fantastiskt. Osmidigheten är ett faktum, för ingen kan vara graciös i fem ton kläder. Folk fumlar med sina busskort och jag funderar på om det inte vore bra att göra en busskortsficka i vantarna, bara smack med näven på accessläsaren och spärren öppnas. Sen är det en helt annan del av historien att lyckas klämma in dessa lämmeltåg av Michellingubbar på överfulla pendeltåg. Vad sägs om såna där klämmare som trycker på folk på tunnelbanorna i Japan? Det kanske vore något SL? Eller så tinar vi bara upp det här landet, och hoppas på lite tåligare tågväxlar eller vad det nu krävs i framtiden.

Inga kommentarer: