torsdag 4 februari 2010

Rapport om rapporten

Om jag var lika bra på att skriva skolrapporter som jag är på att piffa tillvaron när den är tråkig så skulle jag vara världens bästa rapportproducent. Om man kunde bli rik på att hitta på en himla massa dumheter så skulle jag varit miljonär för längesen. Om folk kan bli rika på att lackera älgbajs och sälja till tyskar, då är det väl inte för mycket begärt att låta mig bli förmögen på dumheter?

Och högskoleprojektet? Det går bra så länge det är prat, seminarium och debatter på tapeten.

Tog sminkborttagning istället för tandkräm på tandborsten idag igen förresten. Det är tredje gången på bara ett par veckor. Ett helt vanligt tecken på förvirring och lite väl många bollar i luften.

Jag tänkte avsluta utlottningen nedan på söndag eftermiddag. Glömde att det är en ganska relevant del av en utlottning att ha ett slutdatum. Känslan av limitering är så viktig. Ibland.

Inga kommentarer: