lördag 27 februari 2010

Fylleteknikproblematik

Den nya tekniken ställer till problem för mig. Förr kunde man oroa sig för att ringa mindre överlagda samtal under alkolholens vingar. Möjligen skicka något väldigt felstavat, oklokt/osmakligt SMS. Det är nya tider nu, man måste både förfasa sig över vad man eventuellt kan ha dragit till med för status på Facebook under rödvinsruset och kontrollera Twitter i förhoppningen att fylletweetsen inte har pajjat hela ens rykte. Jag är mest rädd för att jag ska slänga upp fel grej på fel ställe. Man vill ju inte råka lägga ut sina smaskigaste SMS som Facebookstatus till exempel. Jag har internet i mobilen, förstår ni hur många ställen det lämnar att sätta sina alkolbefläckade fingeravtryck på? Ganska många. Väldigt många. Det vore ju lätt att säga "Men rör inte dina teknikprylar på fyllan", så lätt är det dock inte - för man är väl aldrig så rolig som när man kommer världens bästa grej på vägen hem. Det är roligt ända till man vaknar...

3 kommentarer:

Andreas sa...

Ja, jag lever.

Andreas sa...

Du kan väl i alla fall säga att det är bra att jag lever?

Har inte varit på nattkontoret på ett tag nu. Comeback snart, va?

Malin sa...

Det är bra att du lever. Jag hade redan sett det på facebook, därför frågade jag inte.

Comeback snart hoppas jag verkligen på.