måndag 4 maj 2009

Andrew Bird och Laura Marling på Strand

Jag har varit på spelning ikväll och låt oss börja med det viktigaste, nämligen att det var så sjukt bra! Jag är helt lycklig (och minst lika svettig). Jag ville aldrig att det skulle ta slut. Herr Bird började om när han inte hittade groovet, det gillar jag. Att man ger sig lite fler chanser, att det inte behöver vara perfekt på första försöket. Det kan vara det som spred all den här glädjen och som sagt - kunde jag slå frivolter så hade jag gjort det hela vägen hem. Precis så bra var det. Laura Marling var inte riktigt lika fantastisk som den där vinterkvällen på Debbans bakficka. Kanske för att Marcus Mumford inte var där och spelade med sina magiska fingrar, men det var ändå väldigtväldigt fint. Omöjligt att tro att hon bara är 20 år. Lyllo alla dem som var där i kväll. För satan, det var så jävla bra!



Inga kommentarer: