lördag 2 maj 2009

Töcken och vilda nätter

De senaste dagarna är lite utav ett töcken. Det blir lätt så om nätterna är lika långa som dagarna. Speciellt om det är mycket av allt. Som det alltid är. Min självdisciplin har åkt på däng den här veckan, milt sagt. Det är väl bara att vänja sig. För nu är våren/försommaren här. Nu kommer alla jag känner bli semesteralkisar och uteserveringsöl kommer vara den naturligaste saken i världen. Jag längtar efter parkhäng och nattpromenader på Söder. Sommarklänningar,skoskaviga sandaler och solglasögon och en miljon svängar förbi Debbans uteservering.

Det bästa den här dagen var när min kompis Gunnar dök upp i butiken. Honom har jag inte träffat på två evigheter (åtminstone två år). Jag blev rent ut sagt så jävla otroligt skitglad! Helt klart bäst idag. Bannemig.

Imorn ska jag se Andrew Bird. Det blir fint.

Inga kommentarer: