lördag 16 maj 2009

Toppnoteringar

Ibland är tillvaron väldigt behaglig. Solsken, sovmorgon, mys och ikväll ska vi grilla här hemma med några vänner. Inte konstigt att mina fötter är lätta. Sen ett par dagar har mitt humör hittat någon sorts toppnotering och stannat där. Ingenting känns särskilt svårt eller krångligt. Oväntat, men samtidigt väldigt skönt.

Den här helgen verkar gå i matlagningens tecken, det kanske låter som något helt normalt, men det är det inte i min värld. Mat är oftast bara jävligt tråkigt. Igår lekte iallafall jag och Carro "Halv åtta hos mig", jag lagade Malins röriga qinouasallad med franska champinjoner, mycket delikat och ibland är det roligt att inte bara äta ägg. Carro stod för drinkarna. Kvällen fortsatte med My och ett besök på Söder (förstås). Eric var frivilligt nykter och fick höra helt ocensuerade versioner av allt möjligt. Stackars och grattis hans öron. Kvällen slutade med att jag tog en liten genväg till Ringvägen, men jag lyckades gå lite vilse bland alla identiska hus, vilsenheten blev inte långvarig och natten fortsatte precis som man vill en tidig lördagsmorgon. Nu är det dags att ge sig på matlagandet ikväll, jag ska bränna några spett.

2 kommentarer:

Kinski, Klaus sa...

"Ingenting känns särskilt svårt eller krångligt." förutom att välja utgångsplagg?

Malin sa...

Utom det ja.