söndag 10 maj 2009

Den lilla världen

Världen är sådär jätteliten nu igen. Alltid är det någon som känner någon. Det skulle förmodligen inte ens hjälpa att flytta till innersta Amazonas. Där skulle jag säkert möta någon brylling till någon från min högstadieklass. Jag ser det framför mig, jag skulle stå där med en djungelguide och skrocka att ojoj, vad världen är liten. Det var på sätt och vis den lilla världen som drev mig från Norrköping, jag undrar hur länge den kommer vara charmig i Stockholm? Så länge mitt hemlighetsbehov håller sig borta är det lugnt. Så länge jag inte gör saker i smyg behöver jag inte känna mig stressad.
Har haft världens lugnaste, billigaste helg. Tid i soffan med tankarna och idag kom Johanna hit. Vi åt glass och jag klippte en tjusig frilla på henne. Någon sorts spretig hjälm med hellugg och flikar. Chopchopchop. Det blev fint iallafall. Annorlunda. Någon hade frågat henne hur jag har lärt mig att klippa. Sanningen är att ingen har lärt mig det, däremot jag hade många dockor när jag var liten...

1 kommentar:

christian sa...

http://icanhascheezburger.com/2009/05/11/funny-pictures-the-monday/