onsdag 13 maj 2009

Eventafton och ölöverpriser

Slutprojekt, check.
Slutevent, check.
Arbetsprover, inte lika helt check.
En vecka till sen så är jag klar med även dem. Det brinner i knutarna nu. Igår var sluteventet, det var på det hela taget en trevlig, men lång tillställning. Att mamma och syskonen kom var jättefint och att de lyckades ta vägen över Klara kyrkogård, Malmskillnadsgatan samt någon annan skum plats var väldigt roligt. Min vägbeskrivning var bara gå rakt fram från centralen, men jag missade nog att tala om vilken uppgång instruktionen gällde ifrån. Jag antar att jag inte ska raljera över det där, jag vet att jag fortfarande frågar folk om var jag befinner mig ibland. Dessutom är det lyxigt att få gå lite vilse och att inte kunna varenda genväg. Efter eventet tog vi en sväng förbi Riche, för att spana in framtiden som Eric uttryckte det. Och om min framtid är kostymgubbar så såg jag den! Sen blev det visst en runda på Utecompagniet också. Svenskar och utesäsongen, gasolvärmare och jackor, men det är ju så härligt att sitta ute, eller? Som vanligt blev jag irriterad av av ölöverpriserna som råder runt svampen. Jag tycker aldrig öl bör kosta mer än 42 kronor. På Stureplan kostar den runt 64 kronor. 64 kronor är bara fjantigt. Det är ju samma märken och samma mängd som bara ett par kvarter västerut, jag kan inte hitta något hållbart skäl till överpriserna. Seså. Gör om, gör rätt. Hursomhelst så var det en grymt rolig kväll. Den slutade med bullar, gapskratt i busskuren och en finfin igelkott.

Inga kommentarer: