måndag 4 maj 2009

Fruktlarmet

Jag blir trött av alla larm som går hela tiden. Vem ska orka ta till sig alla dessa råd? Det senaste larmet rör frukt, det som man förrut skulle vara så noga med att få i sig tillräckligt av orsakar nu fetma. Det gick på en natt. Otroligt. Tack media, nu härjar spöket socker fritt igen. Undrar vad man ska äta istället för frukt nu? Fibertabletter och c-vitaminbrus kanske? Jag har alltid tyckt att dieter där man i princip bara äter grädde och bacon är obehagliga, det går inte att bara äta massa sovel, kom igen. Snart kommer något nytt rön och det kommer sluta med att vi bara kan äta burkchampinjoner. Until then så knaprar jag i mig ett äpple och stoppar en banan i väskan för jag tänker aldrig banga min älskade frukt.

Och slutprojektet börjar närma sig mål.

Inga kommentarer: