lördag 16 maj 2009

Dregelbytare

Josse och jag letade igenom hela Götgatan efter skor igår efter träningen och det visade sig vara mission impossible. Inga skor dök upp, så jag får helt enkelt vänta till London. Där om någonstans måste det ju finnas sandaler. På pendeln hem satt ett par fastklistade vid varandras munnar. De hånglade konsant och deras smackningar ackompanjerade hela resan . Tjejen kysstes dessutom med öppna ögon och själv försökte jag hålla mina på allt annat dem. I mitt huvud hörde jag mamma säga "dregelbytare" och Natta "Get a room". Vet om jag kanske är pryd, men jag blir alltid lite generad av den typen av situationer. Det känns som att man inkräktar på någons förspel. Jag undrar varför det känns mer ok att 14-åringar suger i sig varandras tungor offentligt än när vuxna gör det? Som sagt. Jag är väl pryd.

Inga kommentarer: