fredag 8 maj 2009

Farmor och E-Type

Min farmor har åsikter om det mesta, just idag var det E-Type som var på tapeten. Hon tycker, jag citerar "att han skulle se lite trevligare ut om han hade det där långa håret uppsatt och om han inte skuttade och hoppade så mycket som han gör". Själv undrar jag mest hur många solglasögon E-Type slarvar bort per år? Är han en sån som glömmer bort att han dem på huvudet och letar sig halvt fördärvad innan någon säger till honom?

Jag är hemma ikväll för att få bukt med min trilskande förkylning. Utanför faller det första vårregnet. Vore jag inte sjuk så skulle jag vandrat min obligatoriska vårregnspromenad nu. Fönstret är lite öppet och det luktar precis som det ska göra en regnig majkväll. Förövrigt är det underbart att världen är, för att använda ett gammalt härligt uttryck; lush igen. Jag har längtat.

Kristian Antilla är allt bra fin.

Inga kommentarer: