torsdag 14 maj 2009

Hopprep, fria vikter och en miljard linfrön.

Första ordentliga träningen på ett par veckor satt om en smäck. Jag känner mig som en ny människa alternativt som den jag vill känna mig som. Alla uppvärmningsmaskiner var slut på gymmet. Jag och Johanna lämnande in våra träningskort som pant, lånade varsitt hopprep och skuttade ett tag i parken utanför. Roligt och svettigt. Något verkar ha hänt sen jag var elva dock. Förmodligen har jag blivit lite längre/äldre och det satte snarskank för hoppandet. Sen gick vi på de fria vikterna och det är fantastiskt att man kan bli så lugn av att bara lyfta tyngder en stund. Vi tittade på ett danspass medan vi stretchade, ingen gjorde likadant som någon annan, ingen höll riktigt samma takt, men alla skrattade och jag blev varm i magen av de glada ansiktena.
Nu är jag vaken alldeles försent som vanligt, vaken för att måla linfrön. Naturligtvis helt sjukt illa vald tidpunkt. Imorn blir det reklamfilmsmanuslektion, ska bli spännande.

och ingen missar väl min nya blogga? Bra.

Inga kommentarer: