tisdag 2 december 2014

Lucka 1 : Gabbe

Den unge mannen på bilden är Gabbeslabbe. Min lillebror som är någon sorts storebror fastän han är hela nio år yngre. Vill man retas med honom passar det bra att kalla honom mästerhipstern eftersom han gör allt från snickra verandor till att baka sina egna hamburgerbröd. Han maler dessutom sin egen köttfärs och rakar sig med kniv. Ska något göras, ska det göras från grunden. Han samlar på dyra, snygga skor och skäller ut en om man inte sköter sina egna. Vilket somliga, inga namn nämnda, förstås inte gör. Grejen är att Gabbe inte bara är min bror, utan även en av mina bästa vänner och det finns verkligen få personer som jag har så roligt med som jag har, när jag och Gabbe är i farten. Ibland blir jag så himla mallig över och nöjd med vilken sund och bra person Gabbe växte upp till att bli. Antirasist, feminist, vänlig och allmänt vettig, det går ju inte att begära mer. Att dessutom dela historia, uppfostran, värderingar och ha exakt samma skeva humor är liksom för mig så väldigt lyxigt. Jag hittade BUBS i Stockholm första gången idag btw.


snygga outfits, jag vet! 

Inga kommentarer: