torsdag 18 december 2014

Lucka 15: My

Den här personen har jag levt tätt intill i många, många år. I början var jag rädd för henne för att jag tyckte hon var hård och barsk, men jag var också skraj för att jag kände mig ovärdig på något sätt, hon var så himla cool. Idag är hård, barsk och cool inga adjektiv jag skulle välja att använda för att beskriva My. Jag skulle snarare bara säga att det är en av de viktigaste personerna i mitt liv. Oavsett allt. My är liksom lite av varje, hon är både en sorts familj, min frugis och en av mina absolut närmsta. Kollar man igenom den här bloggen så inser man att den är fylld av texter om My och mig. Om ledsna dagar, om glada dagar - helt enkelt handlar de om det liv vi lever. Texter från tiden när jag bodde i Mys kök ett tag, via allt allmänt härj till hyllningar av låtsaslivets allra mest fantastiska stunder. Du må ha bisarra matvanor Darl, och det är ju en himla tur att vi faktiskt inte är vad vi äter. För du är inte havrebollar och snickersglass, du är renaste, finaste guld. En dyrgrip i skattkistan. Hursomhelst. Det jag vill säga är att jag inte kan eller vill tänka mig ett liv utan dig.


My fyllde 30, vi firade med skumpa. Vad annars?

Inga kommentarer: