tisdag 16 december 2014

Lucka 12: Johanna

Detta är en mina fyra fruar,  just vi gifte oss i HootchyKootchys Vegas på en massvigsel. Vi bytte läppstift och lovade varandra att vara vänner till livet skiljer oss åt. Det har det inte gjort tackolov (pch må det aldrig ske), även om vi ofta lever åtskilda på grund av livet och faktumet att Johanna ofta är ett troll på tomteland utanför Mora. Just det. Låt inga barn läsa detta, eftersom de tydligen kan få men för livet av denna vetskap.  Johanna är även den enda person som mig veterligen har varit rädd för mig. Ja, hon var faktiskt det, tro’t eller ej! Inte för att jag skulle vara elak, utan för att jag skulle vara för rolig. I själva verket är det jag som borde varit rädd för henne. Det så totalt hämningslösa guld. Herregud vad vi har lekt genom tiderna. Improvisationslekar, utmaningar och diverse vad har verkligen präglat vår vänskap. Som den där gången när vi slog vad om hur länge ett apotek hade öppet, Johanna kände det var rimligt att  satsa 18 tequila och en årslön… Det var ju en jävla tur att hon vann, om vi säger så. Jag är så himla imponerad av drivet Johanna har, hon ville bli skådis, blev skådis och jobbar hur mycket som helst för att uppnå sin dröm. Ett sorts positivt tunnelseende mot mål. Jag beundrar verkligen förmågan att följa sin övertygelse hela vägen. När jag ser henne på bio eller så vill jag bara vråla ”Allesammans! Det där är min fru och jag är svinmallig över henne”.



Inga kommentarer: