onsdag 10 december 2014

Lucka 10: Matilda

Ett annat himla bra sätt att lära känna folk är att bli tillverkad i samma livmoder och sedan växa upp tillsammans, precis så är fallet när det gäller min eminenta lillasyster Matilda. Hon är knasig, varm och på en del sätt en av de mest fördomsfria människor jag känner. Hon har ett vidöppet hjärta på ett vis som verkligen långt ifrån alla har. En egenskap som jag hoppas att cynismen i världen aldrig lyckas ta ifrån henne. Jag känner inte heller någon som kan bootyshake:aa på samma sätt som hon. Matilda är liksom ett flöde och själv blir man mest ett gammeldags kylskåp i jämförelse. Det gör det både fantastiskt roligt och jävligt hemskt att dansa bredvid/med henne. Matilda lider dessutom av någon ovanlig variant av afasi som gör att hon blandar ihop exakt alla ordspråk hon tar i sin mun. Det gör det stundtals olidligt att umgås med henne, man riskerar att dö av skratt och en sällsam förundran.  På samma sätt som jag med Gabbe känner jag ju såklart precis samma sorts glädje och lyxighet att få dela uppfostran, historia, värderingar och humor med Matilda. Herregud, vad tråkigt mitt liv vore utan min gulliga lillasyster. Jag önskar dig allt fint som finns i hela världen. 






Inga kommentarer: