torsdag 11 december 2014

Lucka 11: Alex

Ni vet när man blir helt varm i hjärtat bara av att höra någon prata? När Alex vrålar ”Jag veeeeeeeeet!” så bubblar det liksom i mig. Varje gång. Och Alex pratar mycket. Och veeeeeeet mycket så det är ju inte så lite lyxigt det. Alex är en knäppskalle av allra bästa sort. S J Ö V I L D som hela havet stormar stundtals. Dricka öl med Alex är alltid ett extra festligt äventyr, det kan sluta lite hur som helst efter att ölkurvan har gått käpprätt utför efter tre bärs. Alex har nämligen ett minst sagt öppet sinne om man ska uttrycka det milt, vill man uttrycka det korrekt bör man mer gå på brutalt spontan. Med betoning på brutalt. En gång hjulade hon till exempel genom en bar på grund av ett vad om en tequila. En annan gång hade hon på sig jättestora, jättefula glasögon utan glas en hel förmiddag på jobbet på grund av ett annat vad. Hon har gått vilse i Sankt Anton, men som tur var är hon scout och kramade ett träd till hon blev räddad. Alex har också helt fantastiskt bra musiksmak (och filmsmak). När är en låt är fab kan jag säga ”Hur bra är inte den låten då?” och få tillbaka ett ”jag veeeeet!”. Så går det runt - och jag blir varm i hjärtat om och om igen.


Inga kommentarer: