torsdag 20 maj 2010

Äckligt

VARNING FÖR STARKA SCENER. Bara versalerna får mig att trycka på play (ja, jag är nog lite sensationslysten). Sen sitter jag där och känner middagen åka upp och ner i matstrupen. Varför har en del människor behov av äckligheter? Som yngre läste jag ibland läkartidningen enkom för de vidriga bilderna. Idag såg jag trailern för en ny skräckis som handlar om en otäck doktor som vill bygga en mänsklig tusenfoting och också genomför det, men jag tyckte inte det var så farligt. Inte så farligt? Vad ska det egentligen krävas? Grejen är den att inga skräckfilmer i världen kan slå läkartidningen i graderna av äckel. Samtidigt förstår mig inte på folk som frivilligt kollar varböldsvideos på youtube och det glädjer mig, det betyder att även jag har gränser.

Inga kommentarer: