måndag 10 maj 2010

Stylad av slumpen

Handen på hjärtat, hur mycket tid ägnar man inte åt att fixa sitt yttre? Saken är den - ironiskt nog - att det är när man inte anstränger sig som det blir allra finast. Det blir alltid bäst när slumpen agerar stylist. Jag fick syn på mig själv i spegeln nyss och min frisyr, herregud! Den är så risig att den är snygg. Så sjukt snygg! Ett härligt I-don't-care-rufs. Helt enkelt en sån där frilla jag aldrig hade fått till om det var lördagskväll och jag hade Debban på kornet. Hade jag ens tänkt tanken att försöka mig på den här hairstylen då, hade jag förmodligen mer sett ut som Robert Smith fast med en totalt misslyckad tupering en bra dag på 80-talet. Nu kan man ju fråga sig varför det här händer klockan ett en söndagnatt/måndagmorgon när jag knappast kan gå på krogen? Why god, why?

Inga kommentarer: