söndag 16 maj 2010

En långlånghelg

Det har varit en väldigt lång långhelg. Kanske den längsta i världshistorien. Jag har mest träffat mina fina vänner och druckit väldigt mycket öl. Njutit av solen, tittat älgkalvarna och sälarna på Skansen. Spelat ganska många rundor Backgammon. Och tankarna har varit bannlysta ända till jag har varit på väg hem. Då har jag tänkt; Kom då. Kom nu. Fritt fram.

För ett par nätter sen skrev jag något väldigt orättvist här. Förlåt. Tog bort det för att det var så snett och för att jag började veta/tänka bättre när morgonsolen stack i ögonen. Texten var på något skevt sätt orättvis mot dem som alltid, alltid bryr sig. Det är det som är det fina med att ha en blogg - man kan göra sina ord osagda om man så önskar. Det påminner om livet, om än i väldigt liten skala. Ibland får man chansen att ångra sig. Hur jävla långt in det än sitter.

I morgondagens horoskop står att det är en bra dag för kärlek och romantik, och jag inte har lust med det så ska jag satsa på konst i stället. Det står dock inget om pop räknas som konst, således är jag mycket förvirrad. Betyder detta att jag inte kan lita på mitt horoskop i morgon heller? Att i morgon är vilken dag som helst helt enkelt. Herregud alltså.

Inga kommentarer: