fredag 28 maj 2010

Inspiration

Om jag vore artist och någon skulle fråga mig om var inspirationen kom ifrån skulle jag förmodligen svara något påhittat och konstigt. Nu när jag måste uppbåda inspiration och lust igen, de dåliga dagarna är som bekant över, så minns jag inte riktigt var allt det kommer ifrån. Jag går på upptäcksfärd i mitt huvud och det här kommer jag fram till; banjo- och cellosolon, samtal som jag bara fångar upp i förbifarten, främlingar, andra människors märkligheter och promenader. Och sen så minns jag också det viktigaste - att inspiration och kreativitet aldrig har varit samma sak. Nej. Kreativiteten och glöden kommer ur slit. Alltså ska jag passa på att slita riktigt ordentligt ett tag framöver. Förlamningen har släppt. Så i vilka gamla stövlar ska jag leta inspiration?

Övrigt: Jag är lite rädd för glömskan den här gången. Glömskan och bortglömskan.
Så i vilka gamla stövlar ska jag leta inspiration?

Inga kommentarer: