måndag 31 maj 2010

Födelsedagspresenter

My och Anton låg på mitt golv när jag vaknade, det kanske verkar konstigt, men så börjar bra dagar. Vi mjukstartade med att prata om Human Centipedes och äta perfekt fluffiga American Pancakes (enda formen av pannkakor jag behärskar). De sjöng Jamåholeva och jag tyckte det var en utmärkt födelsedagsmorgon. My tog sin bakfylla och Anton med sig och lämnade mitt lutande hus för att gå till jobbet. Skälet till att de ens var på mitt golv var att min och Mys middag drog ut lite på tiden igår, det blir lätt så om man har rätt mycket vin och fastnar i bra samtal. Och mitt i allt trillade Anton in. Det utvecklades till världens roligaste minifest och den knäppaste natten på länge. Även om somliga envisades spela gangstarap och dansa i mina högklackade skor.

Redan i fredags talade Elias om att det skulle bli "En jävla söndag". Det blev det mycket riktigt, för helt plötsligt stod Elias utanför min dörr med bilen full av sten, monstermaskiner och ögonen fulla i fan. Saken är den att jag har fantiserat om att köra motorsåg i sten ända sen jag fick veta att det överhuvudtaget är möjligt och detta var alltså min födelsedagspresent. En förverkligad fantasi. Så vi skrattade, sågade, bilade och lät stenarna förvandlas till strössel. En fantastiskt rolig present. Sushi istället för tårta och en skön söndag i bagaget.

Och så här känns det att såga i sten:
Härligt, pirrigt, adrenalin, skrattigt, farligt, lite läskigt, kaxigt, starkt, kittlande och jävligt roligt.


Det här finns på film också. Kanske dyker någon videosnutt här framöver. Vi får väl se.

Inga kommentarer: